Hello hello ;)

Hai hai Assalamualaikum semua. Ni blog Prostar yang baru since barisan kepimpinan dah bertukar. Aharks. Just nak share something with you guys antara aktiviti yang kitorang jalankan dulu. Check it out! :)
IT'S ALL ABOUT PROSTAR



Sunday, March 20, 2011

STUDENT EXPLORE 1 NATION COMMUNITY

        Assalamualaikum... Student Explore 1 Nation Community...tulah latest aktiviti kami yang dijalankan pada 11 hingga 12 Mac 2011 di Pos Hendrop, Gua Musang. Program ni merupakan kerjasama antara kelab dan Pejabat Kesihatan Daerah di Kelantan. Seramai 36 peserta program yang menyertai program ini yang terdiri daripada AJK dan ahli kelab. Program ini turut melibatkan masyarakat orang asli di Pos Hendrop. Antara aktiviti yang diadakan termasuklah sukaneka, pertandingan karaoke, pengantin rimba dan seni kraftangan. Sambutan yang diberikan oleh masyarakat orang asli di sana amat memberangsangkan. Setiap aktiviti yang dianjurkan mendapat penyertaan daripada masyarakat setempat. Nak tau aktiviti-aktiviti yang ktorg adakan sepanjang program??


* Pertandingan BOLING DEWAN untuk org dewasa..(mereka amat sporting) *
* Mereka amat "excited" untuk game CARI MUTIARA DALAM TEPUNG...
sampai bertolak-tolak.. *
* Exco-exco pun nak main tepung ke???hehe *


* Aktiviti cabutan bertuah *

* Penyampaian cenderahati oleh Pres Mi(stands for Preseiden Helmi..hehe) kepada En Rahim*
 * Bergambar kenangan bersama-sama anak-anak orang asli *
* Bergambar lagi..hehe *

        Keesokan harinya, kami sempat menjenguk beberapa rumah orang asli yang kurang upaya di Pos Hendrop tu. Kami ada jugak sumbangkan makanan kepada mereka yang dilawati.


* Melawat rumah orang kurang upaya *

      Selepas habis semua aktiviti kami di Pos Hendrop, Gua Musang,kami pun siap berkemas dan keluar dari perkampungan Pos Hendrop. Kami plan nak ke Cameron Highlands untuk buat aktiviti penyebaran risalah-risalah kesihatan kepada masyarakat.. Macam-macam reaksi yang kami terima daripada masyarakat di Cameron Highlands. Pengalaman yang agak bermakna. Jarang aktiviti macam ni dibuat.. Ni lah gambar sepanjang kami di Cameron.
* Sempat lagi bergambar,hehe..

*Penerangan mengenai risalah kesihatan kepada masyarakat..(explain pasal ape tu??:p) *



* Berjalan-jalan menyebarkan risalah:) *
     
                               
                                        * Barisan exco-exco Prostar dan ahli yang terlibat...*
      Sepanjang program ni, mcm-mcm pengalaman yang kami dpt. Harap dapat buat aktiviti mcm ni lagi. Bukan dpt jalan-jalan je, dpt mcm2 pengetahuan.. Sampai sini je r post kali ni. Tunggu aktiviti kami yang seterusnya...Terima kasih kepada semua exco & ahli yang terlibat!!! =D tq.. 






No comments:

Post a Comment